Veilige school

Binnen ISK Walcheren zorgen wij er graag voor dat de school voor elke leerling een veilige plek is. Omdat we en (relatief) kleine school zijn, en omdat de klassen klein zijn, ie iedere leerling goed in beeld bij de mentor, de docenten en de overige medewerkers. Er is veel toezicht op de leerlingen. Het is aan iedereen binnen de school om samen te werken om pesten zoveel mogelijk te voorkomen.

Helaas is de realiteit dat ook in een veilige school plagen,
vervelende grappen en pesterijen nooit helemaal uit te sluiten zijn. Dit anti-pestprotocol is
een leidraad waarop teruggegrepen kan worden bij pestproblematiek. Tevens is het een
aanvulling op het sociale mediaprotocol waarin kort aandacht wordt besteed aan
cyberpesten. Voor de mentoren, de ouders/verzorgers en de anti- pestcoördinator van de
ISK Walcheren geeft het anti- pestprotocol richtlijnen om zowel preventief als curatief op te treden tegen pesten in welke vorm dan ook.

Hier kunt u ons antipestprotocol.pdf inzien.